To praktores.com εξασφάλισε και δημοσιεύει την επιστολή της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς και Υπηρεσιών της ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ αναφορικά με τις δεσμεύσεις που έχει δηλώσει η Ελληνική Δημοκρατία προκειμένου να εξασφαλίσει το Μονοπώλιο της ΟΠΑΠ Α.Ε. Από την επιστολή προκύπτουν εύλογα ερωτήματα αφενός για την δυνατότητα εξασφάλισης του Μονοπωλίου και αφετέρου για το πραγματικό κόστος που αυτό θα έχει στις πωλήσεις και τελικά στην βιωσιμότητα της ΟΠΑΠ.ΑΕ.
Ερωτήματα επίσης προκύπτουν από την επιστολή και για την στάση και θέση της ΟΠΑΠ αφού όπως προκύπτει από την επιστολή έχει στον σχεδιασμό της (;) την εισαγωγή ενός μονοπωλιακού παιχνιδιού αυτό του ΚΙΝΟ στα vlts και στόχο την μείωση του αριθμού των πρακτορείων της (;)
Διαβάστε όλη την επιστολή της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς και Υπηρεσιών της ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς και Υπηρεσιών
Γενικός Διευθυντής Βρυξέλλες 01/10/2012 MARKT E3-RΜ|mk
Σωτηρόπουλος Θεόδωρος Ν. Μόνιμος Αντιπρόσωπος
Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Ελλάδας
Rue Jacques de Lalaing / 1040 Bruxelles
Θέμα«: Αίτηση παροχής πληροφοριών σχετικά με την κατάσταση του νομικού πλαισίου της Ελληνικής Δημοκρατίας για τα τυχερά παιχνίδια»
Αξιότιμε κύριε Πρέσβη.
Το 2007. η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κίνησε διαδικασίες επί παραβάσει κατά της Ελληνικής Δημοκρατίας (2007/4094) σχετικά με την επιβολή περιορισμών όσον αφορά την παροχή συγκεκριμένων τυχερών παιχνιδιών από φορείς εκμετάλλευσης, οι οποίοι είναι νόμιμα εγκατεστημένοι και τους έχει χορηγηθεί άδεια σε άλλο κράτος μέλος. Η Επιτροπή είχε προχωρήσει τη διαδικασία έως το σημείο της έκδοσης αιτιολογημένης γνώμης προς την Ελληνική Δημοκρατία στις 29 Φεβρουαρίου 2008.
Στις 5 Απριλίου 2011, η Ελληνική Δημοκρατία κοινοποίησε στην Επιτροπή σχέδια κανονισμών για τα τυχερά παιχνίδια μέσω του διαδικτύου, σύμφωνα με την οδηγία 98/34/ΕΚ. Κατόπιν αξιολόγησης του κοινοποιηθέντος κειμένου, στις 6 Ιουλίου 2011, η Επιτροπή εξέδωσε εμπεριστατωμένη γνώμη με παρατηρήσεις. Ο νέος νόμος για τα τυχερά παιχνίδια δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της κυβερνήσεως στις 22 Αυγούστου 2011 (Ν. 4002/2011).
Σε συνέχεια της διαδικασίας κοινοποίησης πραγματοποιήθηκαν ορισμένες συναντήσεις μεταξύ των υπηρεσιών της Επιτροπής και εκπροσώπων των ελληνικών αρχών από τον Νοέμβριο του 2011 έως τον Μάρτιο του 2012. Σκοπός των συναντήσεων αυτών ήταν να συζητηθούν τα ζητήματα το οποία είχε θίξει η Επιτροπή κατά τη διαδικασία κοινοποίησης βάσει της οδηγίας 0804/ΕΚ, να διασαφηνιστεί το ακριβές πεδίο εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων του νομικού πλαισίου της συμμετοχής σε τυχερά παιχνίδια και να αξιολογηθεί η συνεχεία τους για την εκκρεμή διαδικασία επί παραβάσέι 2007/4094. Ως αποτέλεσμα των συναντήσεων αυτών, στις 10 Μαρτίου 2012. οι. υπηρεσίες της Επιτροπής απέστειλαν στην Ελληνική Δημοκρατία επιστολή αριθμ. πρωτ. COMP/Ε3/GDC/ON ph* 201234699). Δεν έχει ακόμη δοθεί μια Ολοκληρωμένη και επίσημη απάντηση στα ζητήματα τα οποία έχει προσδιορίσει η Επιτροπή στην εν προκείμενο επιστολή.
Αίτηση παροχής περαιτέρω πληροφοριών
Προκειμένου να διασφαλισθεί ότι η Επιτροπή έχει πλήρη και ακριβή εικόνα της ρύθμισης των υπηρεσιών τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα, οι ελληνικές αρχές καλούνται να κοινοποιήσουν στην Επιτροπή οποιαδήποτε γεγονότα ή νομικές εξελίξεις έχουν σημειωθεί από το 2005. μεταξύ άλλων, πληροφοριών σχετικά με τυχόν επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες. Η κοινοποίηση αυτή θα πρέπει:
Να παρέχει ολοκληρωμένη ενημέρωση σχετικά με τη θέσπιση των μέτρων στα οποία αναφέρθηκε η Ελληνική Δημοκρατία στην απάντηση της 5ης Μαίου 2Ο08 στην αιτιολογημένη γνώμη της Επιτροπής. Βάσει αυτής, η Επιτροπή ζητεί, συγκεκριμένα αλλά όχι αποκλειστικά, περαιτέρω διασαφήνιση ως προς τις παρακάτω παρατηρήσεις;
Όσον αφορά την επιβολή αυστηρότερων νομοθετικών περιορισμών/ απαγόρευση της συμμετοχής ανηλίκων σε τυχερά παιχνίδια, συμπεριλαμβανομένης της καθιέρωσης ελέγχων ταυτότητας η επιτροπή φρονεί ότι βάσει της Υπουργικής Απόφασης 7209/2011 (ΦΕΚ 390/Β/14.03.2011) μόνο άτομα άνω των 18 ετών μπορούν να συμμετέχουν σε παιχνίδια, του ΟΠΑΠ και ότι οι πράκτορες του ΟΠΑΠ υποχρεούνται κατά συνέπεια να διενεργούν ελέγχους.
Ερώτηση:
Με ποιον τρόπο ελέγχεται η υποχρέωση των πρακτόρων του ΟΠΑΠ να διενεργούν ελέγχους ταυτότητας; Υπάρχουν στατιστικά στοιχεία σχετικά με. τον αριθμό των ελέγχων/επιτόπιων επαληθεύσεων;
Όσον αφορά τον νομοθετικό περιορισμό των ανώτατων ημερήσιων ή μηνιαίων ορίων των χρηματικών ποσών για την ατομική συμμετοχή σε τυχερά παιχνίδια, η Επιτροπή θεωρεί άτι το τρέχον καταθετικό όριο για τα αθλητικά στοιχήματα έχει ορισθεί σε 6,000 ευρώ ανά αθλητικό στοίχημα. Το όριο αυτά φαίνεται να είναι υπερβολικά υψηλό σε σχέση με τον μέσο όρο του εισοδήματος του Έλληνα πολίτη. Επιπλέον, το όριο αυτό φαίνεται να εφαρμόζεται ανά επιμέρους στοίχημα στο ίδιο πρακτορείο ΟΠΑΠ,
Ερώτηση;
Σύμφωνα με ποια κριτήρια έχει οριστεί το καταθετικό όριο; Εφαρμόζονται μέτρα τα οποία εμποδίζουν τους παίκτες να υπερβούν το εν λόγω όριο υποβάλλοντας στοιχήματα σε πολλά πρακτορεία του ΟΠΑΠ; Στο πλαίσιο αυτό, ποιο είναι το νόημα της προηγούμενης έγκρισης από τους πράκτορες του ΟΠΑΠ επιμέρους στοιχημάτων που ξεπερνούν τα 300 ευρώ;
Όσον αφορά τη σταδιακή μείωση του αριθμού των πρακτορείων ΟΠΑΠ. η Επιτροπή διαπίστωσε μείωση κατά περίπου 700 από το 2005 (5.534) έως το 2011 (4.849).
Ερώτηση:
Υπάρχει πρόβλεψη για περαιτέρω μείωση του αριθμού των πρακτορείων ΟΠΑΠ;
Όσον αφορά την ουσιαστική σταθερή μείωση των διαφημίσεων των τυχερών παιχνιδιών νομοθετικά επιβεβλημένων περιορισμών στη συμμετοχή σε παιχνίδια τα οποία θεωρούνται ότι προκαλούν εξάρτηση, το άρθρο 35 του Ν. 4002./2011 περιορίζει ρητά την εμπορική προβολή του ΟΠΑΠ καθώς η εν λόγω προβολή πρέπει να αναφέρει ρητά ποια άτομα δεν επιτρέπεται να συμμετάσχουν, και επιβάλει την υποχρέωση αναφοράς γραμμών βοήθειας για όσους είναι εξαρτημένοι από τα τυχερά παιχνίδια
Το άρθρο 5 του Ν. 4002/2011 αναφέρει επίσης ότι οι εν λόγω περιορισμοί καθορίζονται περαιτέρω στον κανονισμό για την εκμετάλλευση και τον έλεγχο των παιχνιδιών, ο οποίος πρόκειται, να εκδοθεί από την Ελληνική Επιτροπή Τυχερών Παιχνιδιών, Η Επιτροπή συνάγει επίσης το συμπέρασμα ότι τα άμεσα έξοδα διαφήμισης του ΟΠΑΠ έχουν μειωθεί κατά τα τελευταία έτη
Ερωτήσεις:
Με ποιον τρόπο θα ήταν δυνατό τα μέτρα τα οποία θεσπιστήκαν με το Ν. 4002/2011 να θεωρηθεί ότι συνάδουν με το γεγονός ότι το τυχερό παιχνίδι του ΟΠΑΠ το οποίο προκαλεί τη μεγαλύτερη εξάρτηση, δηλαδή το KΙNO, εξακολουθεί να διαφημίζεται στις μπλούζες δημοφιλών ελληνικών ποδοσφαιρικών ομάδων μέσω συμφωνίας χορηγίας με την Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (σε ισχύ από το 2013), επίσης ενόψει του αντίκτυπου της τηλεοπτικής μετάδοσης αγώνων ο τους οποίους συμμετέχουν οι εν λόγω ποδοσφαιρικές ομάδες:
Ως εκ τούτου, με ποιον τρόπο είναι δυνατό η επιδιωκόμενη επέκταση της προσφοράς τον παιχνιδιού ΚΙΝΟ σε βίντεο τερματικών λαχειοφόρων αγορών (έως 16.000 μηχανήματα) να θεωρηθεί ως μέτρο μείωσης της επεκτατικής πολιτικήςενός από τους πιο επικίνδυνους τύπους τυχερών παιχνιδιών: Δεδομένης της επαναληπτικής φύσης του παιχνιδιού και του μεγάλου αριθμού κληρώσεων επτά ημέρες την εβδομάδα (κληρώσεις ανά 5 λεπτά), το εν λογο τυχερό παιχνίδι έχει θεωρηθεί ότι προκαλεί εξάρτηση ακόμη και από την ίδια την Ελληνική Δημοκρατία, η οποία, στην απάντηση της στην επίσημη προειδοποίηση της Επιτροπής της 29.0.2007 (σελ. 14 στην ενότητα απαγόρευσης της διαφήμισης) δήλωσε ότι ο ΟΠΑΠ «δεν έχει δαπανήσει, ούτε ένα ευρώ για να διαφημίσει το πιο δημοφιλές εμπορικό παιχνίδι του. το ΚΙΝΟ. επειδή θεωρεί ότι προκαλεί εξάρτηση». Επομένως, θα πρέπει να διασαφηνιστεί με ποιον τρόπο ο κίνδυνος εξάρτησης τον οποίο είναι βέβαιο ότι ενέχει το ΚΙΝΟ θα μετριαστεί στην πράξη, τόσο μέσω της νομοθεσίας όσο και μέσω της εμπορικής πολιτικής του ΟΠΑΠ.
Να εξηγηθεί ο αντίκτυπος του Ν. 4002/2011 και των τροποποιήσεων του όσον αφορά τις δραστηριότητες του ΟΠΑΠ οι οποίες εμπίπτουν στα αποκλειστικά δικαιώματα του συμπεριλαμβανομένης της σύνοψης όλων των νομικών διατάξεων που εφαρμόζονται για τον ΟΠΑΠ και των συμφωνιών μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και του ΟΠΑΠ σχετικά με την έκταση των αποκλειστικών δικαιωμάτων του ΟΠΑΠ
Όσον αφορά τον στόχο της προστασίας της Δημόσιας τάξης, να αναφερθεί με ποιον τρόπο το σύστημα το οποίο βασίζεται στο μονοπώλιο του ΟΠΑΠ είναι κατάλληλο για την επίτευξη αυτού του στόχου, συμπεριλαμβανομένης μιας σύνοψης των νομικών διατάξεων και των μέτρων που εφαρμόζονται από τον ΟΠΑΠ για την προστασία των καταναλωτών από την απάτη στον τομέα των τυχερών παιχνιδιών και την πρόληψη του οικονομικού εγκλήματος και της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.
Να διασαφηνιστεί το σύστημα της κρατικής εποπτείας του ΟΠΑΠ ειδικότερα ενόψει της προτιθέμενης ιδιωτικοποίησης των υπολοίπων μεριδίων του ΟΠΑΠ. Εν προκειμένου θα πρέπει να αναφερθούν οι υφιστάμενοι ρόλοι και αρμοδιότητες της Ρυθμιστικής Αρχής Παιγνιδιών και της επιτροπής εποπτείας του ΟΠΑΠ. Οι υποχρεώσεις υποβολής εκθέσεων του ΟΠΑΠ προς τα εν λόγω εποπτικά όργανα ημερομηνία κατά την οποία τα όργανα αυτά θα καταστούν πλήρως λειτουργικά και η λειτουργία τους μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΠΑΠ
Να ανακοινωθεί η ημερομηνία κατά την οποία θα αρθούν οι ασυνέπειες στο κείμενο του Ν, 4002/2011 τις οποίες επεσήμανε η Επιτροπή με την εμπεριστατωμένη γνώμη της την οποία εξέδωσε σύμφωνα με την οδηγία 9S/34/EK (περιορισμοί σχετικά με τη χρήση τραπεζικών υπηρεσιών της αλλοδαπής από αδειοδοτημένους φορείς εκμετάλλευσης τυχερών παιχνιδιών, διασαφήνιση της μόνιμης εγκατάστασης η οποία επιβάλλεται στους αδειοδοτημένους φορείς εκμετάλλευσης τυχερών παιχνιδιών).
Η Επιτροπή είναι πλήρως ενημερωμένη για τη συνάφεια της εκκρεμούς υπόθεσης επί παραβάσει για την προβλεπόμενη ιδιωτικοποίηση των υπόλοιπων μεριδίων του ΟΠΑΠ από την Ελληνική Δημοκρατία. Δεδομένου ότι τα θέματα τα οποία εκκρεμούν συζητήθηκαν πρόσφατα μεταξύ των υπηρεσιών της Επιτροπής και των αρμόδιων εθνικών αρχών, η Ελληνική Δημοκρατία καλείται να παράσχει τις πληροφορίες οι οποίες ζητήθηκαν, το συντομότερο δυνατό, εντός προθεσμίας μέχρι 6 εβδομάδων από την παραλαβή της παρούσας επιστολής.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου