Τετάρτη 22 Μαΐου 2013

ΟΠΑΠ: Απότομη πτώση στα αποτελέσματα τριμήνου

Με τα έσοδα του ΚΙΝΟ να υποχωρούν κατά 10% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα και τη βουτιά στο ΣΤΟΙΧΗΜΑ να αγγίζει το 23%, ο ΟΠΑΠ κινείται ήδη μακριά από τους στόχους που περιγράφονταν στο σχέδιο της διοίκησης που είδαν προ τριμήνου οι υποψήφιοι επενδυτές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η συνολική πτώση στα έσοδα του οργανισμού υπερβαίνει το 15%, με αποτέλεσμα να ανατρέπονται όχι μόνο οι προβλέψεις για το τρέχον έτος, αλλά και να τίθεται εν αμφιβόλω το σύνολο του δεκαετούς σχεδίου που παρουσίασε η διοίκηση.

Ηδη, εντός και εκτός του ΟΠΑΠ μιλούν για την ανάγκη άμεσων πρωτοβουλιών αντιστροφής της πτωτικής πορείας από το νέο ιδιώτη μέτοχο, υπό τους J. Smejc και Γ. Μελισσανίδη, όταν ολοκληρωθούν οι τυπικές διαδικασίες μεταβίβασης.

Η μεγάλη πτώση εσόδων αναμένεται να έχει σημαντικότατη επίπτωση στην καθαρή κερδοφορία του ΟΠΑΠ. Τα μικρά κέρδη δε μπορούν να κρύψουν πλέον τα σημαντικά «βαρίδια» των χορηγιών και των προμηθειών του οργανισμού που τόσα χρόνια καλύπτονταν πίσω από την κερδοφορία των εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.


Φέτος, για παράδειγμα, ο ΟΠΑΠ ανέμενε (με το αισιόδοξο σενάριο για τις πωλήσεις) καθαρά κέρδη 116 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα τα περίπου 50 εκατ. ευρώ που δίνει κάθε χρόνο για τον τεχνολογικό προμηθευτή να αποτελούν το 50% της ετήσιας καθαρής κερδοφορίας.

Με βάση την ίδια παρουσίαση προς τους υποψηφίους στρατηγικούς επενδυτές, τα κέρδη του 2014 θα έφταναν τα 127 εκατ. καθώς θα επηρεάζονταν από την υψηλή φορολόγηση.

Η διοίκηση του ΟΠΑΠ μπορεί να αποδίδει στη φορολόγηση του 30% την πίεση στα κέρδη, αλλά η μεγάλη πτώση στην «πρώτη γραμμή» της λογιστικής κατάστασης, δηλαδή στις πωλήσεις, ουδόλως συνδέεται με το δυσμενές φορολογικό καθεστώς.

Στην αγορά υποστηρίζουν πως η μεγάλη βουτιά στις πωλήσεις είναι συνδυασμός της βαθιάς ύφεσης και κρίσης στην κατανάλωση (αποδεικνύεται τελικά πως ο οργανισμός δεν είναι τόσο ανθεκτικός σε σχέση με άλλους τομείς κατανάλωσης και λιανικών πωλήσεων) και της εσωτερικής δυνατότητας / ικανότητας του διοικητικού μηχανισμού του ΟΠΑΠ να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά τυχερών παιχνιδιών.

Ως παραδείγματα αναφέρονται η συνεχής καθυστέρηση στην υλοποίηση της συνεργασίας για το Διαδικτυακό Στοίχημα (online) την ίδια στιγμή που η διοίκηση ανακοίνωνε διαρκώς πως συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις με την GTECH και εκτιμούσε πως η εμπορική έναρξη θα γίνονταν τον Ιανουάριο που μας πέρασε.

Τελικά στην παρουσίαση του Φεβρουαρίου ανέφερε πως τον Ιούλιο του 2013 θα κατατεθούν οι αιτήσεις στην επιτροπή παιγνίων (ΕΕΕΠ) για το Online Poker και τα Casino Games και πως από τον Ιανουάριο του 2014 θα παρέχει Διαδικτυακά το Joker, το ΚΙΝΟ, το Poker, κλπ. Ουδείς πιστεύει πως θα τηρηθεί το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Η ίδια εικόνα εντοπίζεται και στο σχέδιο με τις παιχνιδομηχανές (VLTs) που έχει χαθεί μεταξύ Λεωφόρου Κηφισσού – Πλατείας Συντάγματος και Βρυξελλών. Η διοίκηση είχε ανακοινώσει πως θα διενεργούσε και θα ολοκλήρωνε διαγωνισμό επιλογής συνεργάτη εντός δευτέρου τριμήνου του 2013.

Στην παρουσίαση είχε υποστηρίξει πως τα πρώτα 2.500 μηχανήματα θα έχουν εγκατασταθεί στις αίθουσες (Game Halls) του ΟΠΑΠ μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2014 με στόχο να εγκατασταθούν και τα 16.000 μέσα στον επόμενο χρόνο. Για τα υπόλοιπα 18.500 VLTs που δεν θα βρίσκονται υπό τη διαχείριση του οργανισμού είχε δηλώσει πως μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2014 θα ολοκληρωθεί η σύνταξη των προδιαγραφών για την επιλογή των παραχωρησιούχων. Ούτε αυτό το χρονοδιάγραμμα τηρείται.

Στον οργανισμό, αλλά και στην αγορά τυχερών παιχνιδιών, θεωρούν πως ο νέος ιδιώτης μέτοχος δεν θα «τρέχει το μαγαζί» με τη λογική και τους κανόνες που ίσχυαν μέχρι σήμερα.

Όπως λένε, «αν ο ΟΠΑΠ είναι μια μικρογραφία του ελληνικού Δημοσίου και της ελληνικής κοινωνίας», τότε οι αλλαγές στον οργανισμό μπορούν να αποτελέσουν ένα ισχυρό παράδειγμα για το πως μπορεί να αλλάξει η χώρα.
Όμως, «για να ανατραπεί η σημερινή αρνητική πορεία του ΟΠΑΠ θα χρειαστεί τεράστια και διαρκής δουλειά και σοβαρές επενδύσεις, αλλά και στιβαρά χέρια που οδηγούνται από ικανά μυαλά, δηλαδή συνεργάτες με αποδεδειγμένη εμπειρία καθώς και προσεκτική επιλογή στελεχών με περγαμηνές από την αγορά», επισημαίνουν.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου