Δευτέρα 4 Ιουλίου 2011

"Μνημόνιο" και στο ποδόσφαιρο

Κατεβαίνει ο πήχης για χορηγίες και επιχορηγήσεις προς το ελληνικό ποδόσφαιρο από τον ΟΠΑΠ. Το σκάνδαλο με τα «στημένα» και οι επιταγές της οικονομικής κρίσης σηματοδοτούν την έναρξη μιας νέας αγωνιστικής περιόδου με σαφώς πιο περιορισμένη ροή κεφαλαίων προς τη στρογγυλή θεά, κάτι για το οποίο προϊδέασε ήδη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Γιάννης Σπανουδάκης.

Με τη συμφωνία του ΟΠΑΠ με τη Superleague να έχει εκπνεύσει προ ημερών, οι δύο πλευρές καλούνται να καθίσουν ξανά στα τραπέζι, αυτή τη φορά όμως υπό διαφορετικούς όρους. Ήδη έχουν ανασταλεί όλες οι χορηγικές δραστηριότητες ή συμφωνίες με το χώρο του ποδοσφαίρου και έχουν «παγώσει» όλες οι εκκρεμείς πληρωμές, ακόμη και για συμφωνίες με ισχύ και για την ερχόμενη αγωνιστική περίοδο.

Με την έναρξη του επόμενου πρωταθλήματος να έχει προγραμματιστεί για το τέλος Αυγούστου (με ανοικτό το πολύ πιθανό ενδεχόμενο να υπάρξουν σοβαρές κυρώσεις από την αθλητική δικαιοσύνη σε συλλόγους), οι νέες συμφωνίες σαφέστατα θα τεθούν σε νέα βάση, υπό το πρίσμα των εξελίξεων, της οικονομικής κατάστασης αλλά και της δεδηλωμένης πρόθεσης της διοίκησης της ΟΠΑΠ ΑΕ να συνεχίσει την πολιτική μείωσης των εξόδων προβολής που έχει υιοθετήσει την τελευταία διετία.
Συνολικά, το 2010 από τα ταμεία του Οργανισμού βρήκαν 100 εκατ. ευρώ για διαφήμιση (30 εκατ. ευρώ) και χορηγίες (70 εκατ. ευρώ), από 120 εκατ. ευρώ το 2009. Είναι πολύ πιθανό τα αντίστοιχα κονδύλια να είναι εξίσου μειωμένα στο σύνολο του 2011, χρονιά που ο ΟΠΑΠ θα κληθεί να διαπραγματευτεί σημαντικά ζητήματα όπως το δικαίωμα πρώτης άρνησης γα την επέκταση του μονοπωλίου αλλά και την είσοδο σε νέες αγορές, εφόσον τελεσφορήσουν οι διαδικασίες για τη ρύθμιση της αγοράς.
            
Πάντως, την αγωνιστική περίοδο που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Ιούνιο, οι χορηγίες του ΟΠΑΠ συνολικά προς το επαγγελματικό ποδόσφαιρο (για όλες τις κατηγορίες, χορηγίες κλπ) εκτιμάται ότι ξεπέρασαν τα 40 εκατ. ευρώ. Μόνο προς τη Superleague υπήρξαν συμφωνίες ύψους 22 εκατ. ευρώ, με τη FootballLeague 8,3 εκατ. ευρώ και με την ΕΠΟ 7,3 εκατ. ευρώ.

Από εκεί και πέρα υπάρχουν εμπορικές συμφωνίες με τους συλλόγους για διαφήμιση στις εμφανίσεις των ομάδων. Σε εμπορικό επίπεδο, η διαφήμιση του ΟΠΑΠ στη δημοφιλέστερη ομάδα της χώρας, τον Ολυμπιακό, αποτιμήθηκε, σύμφωνα με δημοσιεύματα στα 8,5 εκατ. ευρώ για τρία χρόνια. Αντίστοιχα, τα ποσά για τις υπόλοιπες ομάδες είναι κλιμακωτά χαμηλότερα.

Σε κάθε περίπτωση ο ΟΠΑΠ δεν θα προσέλθει στο τραπέζι των νέων διαπραγματεύσεων με το επιχείρημα της ζημίας που υπέστη από την υπόθεση των «στημένων», τόσο επιχειρηματικά, όσο και οικονομικά.
Τα “στημένα” χωρίς αμφιβολία πλήττουν τόσο την  προσπάθεια ιδιωτικοποίησης (οι υποψήφιοι επενδυτές εξετάζουν και το περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται μια εταιρεία), όσο και την εικόνα του ελληνικού ποδοσφαίρου, του προϊόντος δηλαδή πάνω στο οποίο στηρίζεται κομμάτι από τη δεύτερη μεγαλύτερη πηγή εσόδων του Οργανισμού, το “Πάμε Στοίχημα”.

Πηγή:www.capital.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου