Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014

ΟΠΑΠ: Κερδίζει το Στοίχημα του «Live Betting»

Σε συνεχή δοκιμασία βρίσκονται οι σχέσεις του ΟΠΑΠ με τους πράκτορες εξαιτίας της εισαγωγής νέων παιχνιδιών και της ενίσχυσης συμπληρωματικών καναλιών διανομής, όπως το Σκρατς (ξεκίνησε στις αρχές Μαϊου) και το αναβαθμισμένο Ζωντανό (Live) Στοίχημα (ξεκίνησε στις αρχές Ιουνίου).
Παρά τις τριβές και τις εντάσεις του τελευταίου τριμήνου, οι οποίες φούντωσαν με την έναρξη του Live Στοιχήματος, η νέα διοίκηση του ΟΠΑΠ φαίνεται πως πέρασε επιτυχώς τα πρώτα τεστ. Όπως και στην περίπτωση του Σκρατς, οι σχέσεις με το ισχυρό σωματείο των πρακτόρων μπορεί να δοκιμάστηκαν, αλλά η κατάσταση δεν έφτασε στα άκρα (παρά τις σκληρές ανακοινώσεις της ομοσπονδίας τις πρώτες ημέρες), όπως είχε συμβεί με προηγούμενες διοικήσεις στο πρόσφατο παρελθόν.

Το μήνυμα που ήθελαν να περάσουν από την αρχή η νέα ιδιοκτησία και η νέα διοίκηση του ΟΠΑΠ είναι πως πρόκειται για μια ιδιωτική εταιρεία η οποία διαχειρίζεται προϊόντα και υπηρεσίες. Δεν είναι πλέον ένας κρατικός οργανισμός που μοιράζει λεφτά, χωρίς κριτήρια αγοράς (αποτελεσματικότητα, κλπ) σε ομάδες συμφερόντων ή ισχυρούς διαπλεκόμενους προμηθευτές. Η ιδιωτικοποίηση επιτρέπει στη διοίκηση του ΟΠΑΠ να προμηθεύεται ό,τι χρειάζεται, όταν το χρειάζεται, στην ποσότητα που το χρειάζεται από αυτούς που διαθέτουν το καλύτερο προϊόν ή υπηρεσία στο πιο λογικό κόστος με βάση τις συνθήκες της αγοράς. Επιπλέον, η ιδιωτική διοίκηση αποφασίζει, πάλι με όρους αγοράς, ποια νέα παιχνίδια θα αναπτύξει, μέσω ποιων καναλιών διανομής θα τα διαθέσει και τους όρους που διέπουν τη σχέση με τους συνεργάτες της.
Ο διαχρονικός προμηθευτής του ΟΠΑΠ μέχρι πρόσφατα και οι πράκτορες ήταν οι πρώτοι που βρέθηκαν αντιμέτωποι με το νέο καθεστώς στη λειτουργία του οργανισμού. Ειδικά ο μόνιμος τεχνολογικός προμηθευτής επί δεκαετίες εξαναγκάστηκε από τη νέα διοίκηση να αποδεχθεί νέους όρους και συνθήκες συνεργασίας, ακόμα και για συμβάσεις που είχε πιέσει αφόρητα να υπογραφούν λίγες εβδομάδες προ της ιδιωτικοποίησης. Αλλά και οι πράκτορες αντιλαμβάνονται σιγά – σιγά πως οι όροι του παιχνιδιού αλλάζουν προς όφελος και των δύο πλευρών, παρά τους κραδασμούς των πρώτων εβδομάδων.
Μια εικόνα της νέας κατάστασης δίνει η υπόθεση με το αναμορφωμένο live Στοίχημα που προκάλεσε αρχικώς την αντίδραση των πρακτόρων. Οι αλλαγές στο συγκεκριμένο παιχνίδι θεωρήθηκαν επιβεβλημένες καθώς μέχρι το τέλος Μαϊου ο ζωντανός στοιχηματισμός περιόριζε τις επιχειρησιακές δυνατότητες του οργανισμού. Οι στοιχηματικοί αγώνες που προσφέρονταν Live περιορίζονταν σε έναν με δύο την ημέρα, με ελάχιστες αγορές ανά προσφερόμενο αγώνα (μια αγορά είναι π.χ. ο τελικός νικητής του αγώνα, μια άλλη είναι ο νικητής μιας χρονικής περιόδου, ο αριθμός κόρνερ, ο αριθμός των κίτρινων καρτών, κλπ). Ετσι το προϊόν που προσφέρονταν στους παίκτες δεν ήταν ελκυστικό και ανταγωνιστικό.
Είναι χαρακτηριστικό πως ο παίκτης ο οποίος ήθελε να παίξει ένα γεγονός που προσφέρονταν live, δεν είχε τη δυνατότητα να αντιλαμβάνεται και να γνωρίζει σε πραγματικό χρόνο (real time) τις αλλαγές στις προσφερόμενες αποδόσεις! Πρόκειται για περιορισμό ιδιαίτερα σημαντικό αφού στο live στοίχημα οι αλλαγές και προσαρμογές αποδόσεων είναι διαρκείς και συνεχείς στη διάρκεια του γεγονότος (σε αντίθεση με το παραδοσιακό στοίχημα προ του αγώνα οι αποδόσεις του οποίου αλλάζουν σπάνια ή καθόλου).
Η νέα διοίκηση διαπίστωσε πως ο ΟΠΑΠ και οι πράκτορες έχαναν σημαντικά έσοδα εξαιτίας του ιδιόμορφου μοντέλου live στοιχηματισμού. Για να είναι πετυχημένο το ζωντανό στοίχημα πρέπει να προσφέρεται μεγάλος αριθμός στοιχηματικών γεγονότων και αγορών, ταυτόχρονα με διαρκή ενημέρωση του παίκτη σε πραγματικό χρόνο. Γι’ αυτό και προτίμησε να προχωρήσει στην αναβάθμιση του live στοιχήματος, με αφορμή το Παγκόσμιο Κύπελλο, γνωρίζοντας πως θα δοκιμάζονταν η σχέση με τους πράκτορες οι οποίοι θα χρειάζονταν χρονικό περιθώριο εξοικείωσης με το νέο προϊόν (από τη χρήση των συσκευών μέχρι την αντιμετώπιση του πελάτη).
Παρά τις διαμαρτυρίες και τις δυσκολίες κατά τις πρώτες εβδομάδες διάθεσης του αναβαθμισμένου ζωντανού Στοιχήματος, τα πρώτα σημάδια είναι ενθαρρυντικά. Οι πράκτορες βλέπουν ανοικτά και κυρίως γεμάτα πρακτορεία ακόμα και σε μεταμεσονύχτιους αγώνες, με τον κόσμο να συμμετέχει ενεργά στην εξέλιξη του παιχνιδιού. Η διοίκηση του ΟΠΑΠ είχε υποστηρίξει από την πρώτη στιγμή πως από τέτοιες υπηρεσίες θα τονωθεί η κίνηση στα πρακτορεία και θα ενισχυθεί το «ΠΑΜΕ Στοίχημα».

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου