Το υπουργείο Οικονομικών έδωσε πριν από λίγο στη δημοσιότητα το σχέδιο νόμου για τη «Ρύθμιση της αγοράς παιγνίων» το οποίο θέτει τους όρους για την απαλευθέρωση του ηλεκτρονικού τζόγου. Το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου συζητήθηκε εγκρίθηκε το σημερινό Υπουργικό Συμβούλιο και στοχέυει στην ρύθμιση της σχετικής αγοράς με στόχο την διασφάλιση και είσπραξη εσόδων για το κράτος ύψους 500 εκατ. ευρώ από την έκδοση αδειών και 200 εκατ. ευρώ από τα τέλη των τυχερών παιγνίων το 2011. Το νομοσχέδιο αποσκοπεί επίσης στην προσαρμογή των εθνικών διατάξεων στην κοινοτική νομοθεσία και θα κατατεθεί στη Βουλή το συντομότερο δυνατό για ψήφιση για να αρχίσουν να υλοποιούνται τα οικονομικά οφέλη που προβλέπονται από τη συγκεκριμένη παρέμβαση.
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών προβλέπεται η δημιουργία ρυθμιστικών, εποπτικών και ελεγκτικών μηχανισμών ώστε: να διασφαλιστεί ότι τα επιτρεπόμενα ψυχαγωγικά-τεχνικά παίγνια, τα τυχερά παίγνια με παιγνιομηχανήματα και τα παίγνια μέσω του διαδικτύου οργανώνονται και διεξάγονται σύμφωνα με το νόμο, σύμφωνα με τους κανόνες του υπεύθυνου παιχνιδιού, και δεν εκτρέπονται προς παράνομη εκμετάλλευση και αισχροκέρδεια. Στόχος του υπουργείου είναι να κατευθυνθεί η στοιχηματική δραστηριότητα σε νόμιμους και ελέγξιμους παρόχους, ώστε να περιοριστεί και προοπτικά να εξαλειφθεί το παράνομο παίγνιο και τα ποινικά αδικήματα που υποθάλπει (απάτη, φοροδιαφυγή, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές πράξεις, κλπ).
Το σχέδιο νόμου προτείνει την ίδρυση «Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων» (ΕΕΕΠ) η οποία θα παρακολουθεί την αγορά που ανοίγει και η οποία σταδιακά θα ενσωματώσει τις αρμοδιότητες όλων των υφιστάμενων εποπτικών αρχών.
·Στο νομοσχέδιο προσδιορίζεται ο τρόπος διανομής και απόδοσης των κερδών στου παίκτες, τα οποία πρέπει να καθορίζονται σε υψηλό γενικά ποσοστιαίο επίπεδο επί των ποσών που παίζονται (προβλέπεται ελάχιστο όριο 80%). Απαγορεύεται η συμμετοχή ανηλίκων σε τυχερά παίγνια. Οι ανήλικοι μπορούν να συμμετέχουν μόνο στα τεχνικά-ψυχαγωγικά παίγνια. ενώ ορίζεται το κόστος συμμετοχής στο παίγνιον ή στο στοίχημα (από 0,10 ευρώ έως 5 ευρώ).
·Απαγορεύεται το μέγιστο ποσό που μπορεί να χάσει ένας παίκτης να υπερβαίνει το ποσό της συμμετοχής του στο παίγνιο.
·Προβλέπεται η ατομική κάρτα παίκτη, ώστε να παρακολουθούνται η ηλικία και οι χρηματορροές.
·Ορίζονται οι κανόνες απορρήτου για την προστασία των παικτών με εξαίρεση τις ελεγκτικές και φορολογικές αρχές.
Στο νομοσχέδιο περιγράφονται οι κανόνες αδειοδότησης παιγνιομηχανών:
·Προβλέπεται η προκήρυξη τεσσάρων έως δέκα αδειών ευρείας κλίμακας – μετά από διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό που θα αφορούν σε 25.000 παιγνιομηχανήματα συνολικά (ίσος αριθμός μηχανημάτων ανά άδεια).
·Προβλέπεται έως 5.000 επιπλέον παιγνιομηχανήματα ότι μπορούν να λειτουργήσουν με άδειες περιορισμένης κλίμακας (από 1 έως 5 μηχανήματα).
·Ευρείας κλίμακας κάτοχοι άδειας μπορούν να είναι ΑΕ με κατατεθειμένο κεφάλαιο τουλάχιστον 500.000 ευρώ με έδρα ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα.
·Ορίζεται ότι στην προκήρυξη θα υπάρχει η τιμή εκκίνησης του τιμήματος της άδειας για τα τυχερά παίγνια. Αυτό θα καταβάλλεται 80% με την έκδοση της άδειας και το υπόλοιπο 20% σταδιακά σύμφωνα με την προκήρυξη.
·Προβλέπεται η ελεύθερη διάθεση τεχνικών-ψυχαγωγικών παιγνίων και διεξαγωγή τους μόνο σε αδειοδοτημένους χώρους.
Ορίζονται επίσης οι κανόνες και περιορισμοί παροχής υπηρεσιών διαδικτυακού στοιχήματος στην Ελλάδα
·Προβλέπεται η προκήρυξη 15 έως 50 αδειών μετά από διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό
·Η ΕΕΕΠ μέσω του ΚΔΕΠ καθορίζει τις λεπτομέρειες του συστήματος αδειδότησης και τις υποχρεώσεις που επιβάλλονται στους κατόχους άδειας.
·Η διάρκεια των αδειών είναι πενταετής.
·Οι ιστότοποι οφείλουν να έχουν ονομασία με κατάληξη.gr
Το προσχέδιο του νόμου αυτού είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση (στο opengov) τον Σεπτέμβριο 2010 και στις 26 Σεπτεμβρίου 2010 οργανώθηκε ημερίδα στην οποία συμμετείχαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς. Παράλληλα το Υπουργείο Οικονομικών έλαβε εγγράφως θέσεις και προτάσεις πολλών φορέων και πολιτών. Όλα αυτά έχουν ληφθεί υπόψη κατά τη νομοπαρασκευαστική διαδικασία.
Σε επίπεδο Υπουργικού Συμβουλίου έχουν υπάρξει τρεις ενημερώσεις επί των βασικών σημείων του νομοσχεδίου σε διαφορετικά στάδια της νομοπαρασκευαστικής διαδικασίας. Στόχος είναι το νομοσχέδιο μετά την πρώτη ανάγνωση και έγκριση από το Υπουργικό Συμβούλιο να τεθεί πλέον ως σχέδιο νόμου στα επόμενα προβλεπόμενα στάδια της διαβούλευσης και να κατατεθεί στη Βουλή το συντομότερο δυνατό για ψήφιση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου