Ήταν μέσα Αυγούστου, σε μια σχεδόν άδεια Αθήνα, όταν στα κεντρικά του ΟΠΑΠ, στο Περιστέρι, πραγματοποιήθηκε μια παρουσίαση που έμελλε να αλλάξει την πορεία του «Πάμε Στοίχημα», προ ετών δημοφιλέστερου παιχνιδιού του ΟΠΑΠ, αλλά πλέον σήμερα σε φθίνουσα πορεία, κυρίως λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού από τις ιντερνετικές εταιρείες.
Η παρουσιάση πραγματοποιήθηκε από τους επικεφαλής της Neurosoft, εταιρείας παραγωγής λογισμικού και ολοκληρωμένων πληροφοριακών συστημάτων, στην οποία ο Οργανισμός συμμετέχει από το 2009 με ποσοστό 30%. Αντικείμενό της, το «Πάμε Στοίχημα» και με ποιον τρόπο μπορεί το παιχνίδι να ανανεωθεί και να γίνει πιο ελκυστικό. Αυτά, όμως, που άκουσαν οι επικεφαλής του ΟΠΑΠ ξεπερνούσαν τις προσδοκίες τους, σε σημείο ορισμένοι στην αίθουσα να μιλήσουν για μια επερχόμενη επανάσταση στον αθλητικό στοιχηματισμό.
Εν αρχή ην το BOLT
Πόσο πιθανό είναι αυτό και, κυρίως, μπορεί πίσω από αυτήν την επανάσταση να βρίσκεται μια εταιρεία με έδρα το Μαρούσι; Τα πράγματα έχουν εως εξής: η Neurosoft τα τελευταία χρόνια έχει αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο προϊόν διαχείρισης στοιχηματικών προϊόντων, γνωστό στην αγορά με την ονομασία BOLT (Betting Operations Liability Toolbox). Ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που οδήγησαν στην εξαγορά του 30% της Neurosoft από τον ΟΠΑΠ όταν επικεφαλής του Οργανισμού ήταν ο X. Χατζηεμμανουήλ, ο οποίος έγκαιρα διέβλεψε τις δυνατότητες του συστήματος.
Περνούν, όμως, τρία άγονα χρόνια μέχρι το σύστημα να αξιοποιηθεί και να τεθεί σε εφαρμογή. Είναι η περίοδος που ξεκινά ένα μπαράζ ερωτήσεων από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, με επικεφαλής τον Μ. Καρχιμάκη και αιχμή την εξαγορά ποσοστού της εταιρείας από τον ΟΠΑΠ. Αλλά και επί κυβερνήσεως Γ. Παπανδρέου το θέμα παραμένει σε εκκρεμότητα με παρέμβαση, καθώς λέγεται, τέως υπουργού. Μέσα στην ίδια περίοδο, η ιταλική Lottomatica/Gtech (έτερος μέτοχος με 16,58%) όχι μόνο χρησιμοποιεί το προϊόν της Neurosoft, αλλά αποκτά και θέτει σε εφαρμογή τη δέυτερη, βελτιωμένη έκδοση του συστήματος. Έπειτα από επίπονη προσπάθεια, τελικά το BOLT τίθεται σε πλήρη λειτουργία το 2012 και από τον ΟΠΑΠ, για να φτάσει σήμερα να «γλυτώνει» εκατομμυρια για τον Οργανισμό μέσω της διαχείρισης στοιχηματικού κινδύνου που πραγματοποιεί.
Βασιζόμενη πάνω σε αυτήν την τεχνολογία, η Neurosoft ώθησε ακόμα περισσότερο τα όρια του συστήματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα μοναδικό παγκοσμίως προϊόν διαχείρισης κινδύνου που επιτρέπει σε εταιρείες τυχερών παιχνιδιών να προσφέρουν στοιχήματα συνδυασμών (στοιχήματα πολλαπλών επιλογών ή πιο γνωστά ως «παρολί») σε πολύ καλύτερες αποδόσεις, ακόμα και από τις ιντερνετικές εταιρείες, που δουλεύουν με πολύ χαμηλή «γκανιότα», διατηρώντας συγχρόνως υπό έλεγχο το pay out τους. Και όχι μόνο αυτό, αλλά έχει πετύχει να μπορούν να αναληφθούν τέτοιου είδους συνδυαστικά στοιχήματα και κατά τη διάρκεια των παιχνιδιών, όταν σήμερα τα live στοιχήματα αφορούν μονά παιχνίδια. Το νέο προϊόν συζητείται να ονομαστεί BOOM (Better Odds On Multiples), αλλά δεν έχουν ακόμη ληφθεί οριστικές αποφάσεις.
Εκτός του προφανούς οφέλους για τα έσοδα του «Πάμε Στοίχημα» (τα οποία φέτος κινδυνεύουν να κλείσουν κάτω του 1 δισ. ευρώ, απουσία μεγάλων αθλητικών γεγονότων), με την «πριμοδότηση» των συνδυασμένων στοιχημάτων, εξηγούν οι ειδικοί, ενισχύεται και η δεξαμενή των παικτών που στοιχηματίζουν στα παιχνίδια του ΟΠΑΠ, ενώ ουσιαστικά εξουδετερώνεται ο ανταγωνισμός, αφού πλέον ο ΟΠΑΠ θα μπορεί να προσφέρει πολύ καλύτερες αποδόσεις.
Σε νέους δρόμους η πρώτη εταιρεία του AIM Italia
Παράγει λογισμικό στην Ελλάδα από το 1994, σχεδιάζει, αναπτύσσει, παραμετροποιεί και συντηρεί ολοκληρωμένες τεχνολογικές λύσεις για τους τομείς του factoring, του αθλητικού στοιχηματισμού, της επιχειρηματικής ευφυΐας (business intelligence) και πλέον των telecoms (μέσω της Kestrel), ενώ αποτελεί την πρώτη εταιρεία που εισήχθη στην αγορά ΑΙΜ του χρηματιστηρίου του Μιλάνου, τον Μάϊο του 2009.
Η Neurosoft σήμερα δραστηριοποιείται σε πέντε χώρες (Ρουμανία, Αλβανία, Σερβία, Βουλγαρία, Κύπρος), πλην της Ελλάδας. Κατέχει ηγετική θέση στον κλάδο του factoring και πλέον αποτελεί τον μεγαλύτερο διαχειριστή τιμολογίων στην Ελλάδα μέσω της πλατφόρμας Proxima+, με την εταιρεία να έχει υλοποιήσει επενδύσεις 4 εκατ. ευρώ την τελευταία τριετία στη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Το πλάνο της εταιρείας προβλέπει ότι θα συνεχίσει να επεκτείνει επιθετικά τις δραστηριότητές της στον τομέα του factoring, σκοπεύοντας να καθιερωθεί ως τοπικός παίκτης στην Ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Ωστόσο, το κομμάτι του sport betting και του gaming analytics αποτελεί σήμερα το πλέον κερδοφόρο για τον όμιλο, που πέρυσι πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 3,52 εκατ. ευρώ (από 2,9 εκατ. ευρώ το 2011).
Έντονη άνοδος
Πρόσφατα, η μετοχή της εταιρείας εμφάνισε έντονη κινητικότητα στο χρηματιστήριο του Μιλάνο. Από τον περασμένο Μάρτιο ο τίτλος έχει καταγράψει κέρδη 650%, με κορυφή (στις 22/8) τα 1,80 ευρώ. Πληροφορίες αναφέρουν πως η εντυπωσιακή αυτή κίνηση σχετίζεται με την ανάπτυξη του νέου προϊόντος της εταιρείας για τον αθλητικό στοιχηματισμό, για το οποίο φαίνεται πως υπήρξε σημαντικό ενδιαφέρον από μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού. Ο τίτλος σήμερα βρίσκεται σε διαπραγμάτευση στα επίπεδα του 1,20 ευρώ.
Ζητούμενο τώρα για τη Neurosoft είναι, πλέον, το νέο της σύστημα να εξελιχθεί σε παγκόσμιο προϊόν, με την εταιρεία σταδιακά να εισέρχεται και στο κομμάτι του operation για εταιρείες τυχερών παιχνιδιών. Σύμφωνα με πληροφορίες, πέραν της ελληνικής, το νέο προϊόν της Neurosoft σύντομα αναμένεται να αξιοποιηθεί για την ιταλική και την ισπανική αγορά τυχερών παιχνιδιών.
Η παρουσιάση πραγματοποιήθηκε από τους επικεφαλής της Neurosoft, εταιρείας παραγωγής λογισμικού και ολοκληρωμένων πληροφοριακών συστημάτων, στην οποία ο Οργανισμός συμμετέχει από το 2009 με ποσοστό 30%. Αντικείμενό της, το «Πάμε Στοίχημα» και με ποιον τρόπο μπορεί το παιχνίδι να ανανεωθεί και να γίνει πιο ελκυστικό. Αυτά, όμως, που άκουσαν οι επικεφαλής του ΟΠΑΠ ξεπερνούσαν τις προσδοκίες τους, σε σημείο ορισμένοι στην αίθουσα να μιλήσουν για μια επερχόμενη επανάσταση στον αθλητικό στοιχηματισμό.
Εν αρχή ην το BOLT
Πόσο πιθανό είναι αυτό και, κυρίως, μπορεί πίσω από αυτήν την επανάσταση να βρίσκεται μια εταιρεία με έδρα το Μαρούσι; Τα πράγματα έχουν εως εξής: η Neurosoft τα τελευταία χρόνια έχει αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο προϊόν διαχείρισης στοιχηματικών προϊόντων, γνωστό στην αγορά με την ονομασία BOLT (Betting Operations Liability Toolbox). Ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που οδήγησαν στην εξαγορά του 30% της Neurosoft από τον ΟΠΑΠ όταν επικεφαλής του Οργανισμού ήταν ο X. Χατζηεμμανουήλ, ο οποίος έγκαιρα διέβλεψε τις δυνατότητες του συστήματος.
Περνούν, όμως, τρία άγονα χρόνια μέχρι το σύστημα να αξιοποιηθεί και να τεθεί σε εφαρμογή. Είναι η περίοδος που ξεκινά ένα μπαράζ ερωτήσεων από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, με επικεφαλής τον Μ. Καρχιμάκη και αιχμή την εξαγορά ποσοστού της εταιρείας από τον ΟΠΑΠ. Αλλά και επί κυβερνήσεως Γ. Παπανδρέου το θέμα παραμένει σε εκκρεμότητα με παρέμβαση, καθώς λέγεται, τέως υπουργού. Μέσα στην ίδια περίοδο, η ιταλική Lottomatica/Gtech (έτερος μέτοχος με 16,58%) όχι μόνο χρησιμοποιεί το προϊόν της Neurosoft, αλλά αποκτά και θέτει σε εφαρμογή τη δέυτερη, βελτιωμένη έκδοση του συστήματος. Έπειτα από επίπονη προσπάθεια, τελικά το BOLT τίθεται σε πλήρη λειτουργία το 2012 και από τον ΟΠΑΠ, για να φτάσει σήμερα να «γλυτώνει» εκατομμυρια για τον Οργανισμό μέσω της διαχείρισης στοιχηματικού κινδύνου που πραγματοποιεί.
Βασιζόμενη πάνω σε αυτήν την τεχνολογία, η Neurosoft ώθησε ακόμα περισσότερο τα όρια του συστήματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα μοναδικό παγκοσμίως προϊόν διαχείρισης κινδύνου που επιτρέπει σε εταιρείες τυχερών παιχνιδιών να προσφέρουν στοιχήματα συνδυασμών (στοιχήματα πολλαπλών επιλογών ή πιο γνωστά ως «παρολί») σε πολύ καλύτερες αποδόσεις, ακόμα και από τις ιντερνετικές εταιρείες, που δουλεύουν με πολύ χαμηλή «γκανιότα», διατηρώντας συγχρόνως υπό έλεγχο το pay out τους. Και όχι μόνο αυτό, αλλά έχει πετύχει να μπορούν να αναληφθούν τέτοιου είδους συνδυαστικά στοιχήματα και κατά τη διάρκεια των παιχνιδιών, όταν σήμερα τα live στοιχήματα αφορούν μονά παιχνίδια. Το νέο προϊόν συζητείται να ονομαστεί BOOM (Better Odds On Multiples), αλλά δεν έχουν ακόμη ληφθεί οριστικές αποφάσεις.
Εκτός του προφανούς οφέλους για τα έσοδα του «Πάμε Στοίχημα» (τα οποία φέτος κινδυνεύουν να κλείσουν κάτω του 1 δισ. ευρώ, απουσία μεγάλων αθλητικών γεγονότων), με την «πριμοδότηση» των συνδυασμένων στοιχημάτων, εξηγούν οι ειδικοί, ενισχύεται και η δεξαμενή των παικτών που στοιχηματίζουν στα παιχνίδια του ΟΠΑΠ, ενώ ουσιαστικά εξουδετερώνεται ο ανταγωνισμός, αφού πλέον ο ΟΠΑΠ θα μπορεί να προσφέρει πολύ καλύτερες αποδόσεις.
Σε νέους δρόμους η πρώτη εταιρεία του AIM Italia
Παράγει λογισμικό στην Ελλάδα από το 1994, σχεδιάζει, αναπτύσσει, παραμετροποιεί και συντηρεί ολοκληρωμένες τεχνολογικές λύσεις για τους τομείς του factoring, του αθλητικού στοιχηματισμού, της επιχειρηματικής ευφυΐας (business intelligence) και πλέον των telecoms (μέσω της Kestrel), ενώ αποτελεί την πρώτη εταιρεία που εισήχθη στην αγορά ΑΙΜ του χρηματιστηρίου του Μιλάνου, τον Μάϊο του 2009.
Η Neurosoft σήμερα δραστηριοποιείται σε πέντε χώρες (Ρουμανία, Αλβανία, Σερβία, Βουλγαρία, Κύπρος), πλην της Ελλάδας. Κατέχει ηγετική θέση στον κλάδο του factoring και πλέον αποτελεί τον μεγαλύτερο διαχειριστή τιμολογίων στην Ελλάδα μέσω της πλατφόρμας Proxima+, με την εταιρεία να έχει υλοποιήσει επενδύσεις 4 εκατ. ευρώ την τελευταία τριετία στη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Το πλάνο της εταιρείας προβλέπει ότι θα συνεχίσει να επεκτείνει επιθετικά τις δραστηριότητές της στον τομέα του factoring, σκοπεύοντας να καθιερωθεί ως τοπικός παίκτης στην Ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Ωστόσο, το κομμάτι του sport betting και του gaming analytics αποτελεί σήμερα το πλέον κερδοφόρο για τον όμιλο, που πέρυσι πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 3,52 εκατ. ευρώ (από 2,9 εκατ. ευρώ το 2011).
Έντονη άνοδος
Πρόσφατα, η μετοχή της εταιρείας εμφάνισε έντονη κινητικότητα στο χρηματιστήριο του Μιλάνο. Από τον περασμένο Μάρτιο ο τίτλος έχει καταγράψει κέρδη 650%, με κορυφή (στις 22/8) τα 1,80 ευρώ. Πληροφορίες αναφέρουν πως η εντυπωσιακή αυτή κίνηση σχετίζεται με την ανάπτυξη του νέου προϊόντος της εταιρείας για τον αθλητικό στοιχηματισμό, για το οποίο φαίνεται πως υπήρξε σημαντικό ενδιαφέρον από μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού. Ο τίτλος σήμερα βρίσκεται σε διαπραγμάτευση στα επίπεδα του 1,20 ευρώ.
Ζητούμενο τώρα για τη Neurosoft είναι, πλέον, το νέο της σύστημα να εξελιχθεί σε παγκόσμιο προϊόν, με την εταιρεία σταδιακά να εισέρχεται και στο κομμάτι του operation για εταιρείες τυχερών παιχνιδιών. Σύμφωνα με πληροφορίες, πέραν της ελληνικής, το νέο προϊόν της Neurosoft σύντομα αναμένεται να αξιοποιηθεί για την ιταλική και την ισπανική αγορά τυχερών παιχνιδιών.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου