Αποφασισμένη να προχωρήσει στην κλιμακωτή φορολόγηση των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο των τυχερών παιχνιδιών είναι η κυβέρνηση.
Αφού πέρασε πρώτα από το τέλος των 5 λεπτών στις στήλες του παιχνιδιού του ΟΠΑΠ (με τον οργανισμό να επιλέγει την... φοροαποφυγή) και στην συνέχεια στην αύξηση φόρου στο 35% επί του μικτού κέρδους όλων των εταιρειών στοιχηματισμού και τυχερών παιγνίων, η μπίλια φαίνεται να κάθεται τελικά στην κλιμακωτή φορολόγηση.
Αυτή φέρεται να είναι η τελική επιλογή της κυβέρνησης λίγες ώρες πριν φέρει το σχετικό νομοσχέδιο προς ψήφιση στην Βουλή.
Συγκεκριμένα σχεδιάζεται είτε η κλιμακωτή και αναλογική αύξηση ανάλογα με το τζίρο κάθε εταιρείας είτε η κλιμακωτή αύξηση ανά παιχνίδι με τα ποσοστό του φόρου επί του μικτού κέρδους να αυξάνεται από το 30% στο 32,5%, εφόσον ο τζίρος ενός τυχερού παιγνίου υπερβαίνει τα 100 εκατ. ευρώ και φθάνει μέχρι τα 200 εκατ. ευρώ,και στο 35%, εφόσον ο τζίρος του τυχερού παιγνίου υπερβαίνει τα 200 εκατ. ευρώ.
Η λογική της κλιμακωτής φορολόγησης έγκειται στην αρχή της αναλογικότητας με την ΟΠΑΠ Α.Ε. και τις μεγάλες στοιχηματικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο να αναλαμβάνουν αναλογικά και μεγαλύτερο βάρος. Ταυτόχρονα η λογική της κλιμακωτής φορολόγησης που απαντάται και στην ατομική φορολογία και σε αυτή των επιχειρήσεων συμβάλλει ώστε να μην αποθαρρυνθούν στο διαδικτυακό στοίχημα ενόψει και της τελικής ρύθμισης της αγοράς φαινόμενα ολιγοπωλίου που θα αποθάρρυναν επενδύσεις από το εξωτερικό.
Πρόσφατες άλλωστε ήταν και οι δηλώσεις του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού κ.Τρύφωνα Αλεξιάδη που είχε σημειώσει σε ημερίδα ότι “ειδικά για την Ελλάδα, η ανάγκη ρύθμισης των παιγνίων και του στοιχηµατισµού καθίσταται έτι περαιτέρω επείγουσα από το γεγονός ότι η χώρα µας έχει ήδη καταδικαστεί από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την απαγόρευση των πάσης φύσεως παιγνίων, ότι καταβάλλει υπέρογκο πρόστιμο που ανέρχεται σε 31.536 ευρώ ημερησίως”
Το ίδιο άλλωστε μπορεί να συμβεί και σε περίπτωση που αποφασιστεί στο μέλλον το σπάσιμο του επίγειου ιδιωτικού μονοπωλίου που κατέχει αυτή την στιγμή η ΟΠΑΠ Α.Ε. σε περίπτωση που θεωρηθεί ότι γίνεται κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι η ΟΠΑΠ αποτελεί μοναδική περίπτωση μονοπωλίου στον επίγειο στοιχηματισμό.
Ένα μονοπώλιο που είχε δημιουργηθεί στην λογική προστασίας των παικτών και που σήμερα δεν υπάρχει λογική να συνεχίζει να υπάρχει από την στιγμή που υπάρχει σχετική εποπτική και ελεγκτική επιτροπή.
Το θέμα του μονοπωλίου μπορεί να αποτελεί και την εξήγηση στην αντίδραση του ΟΠΑΠ στο μέτρο αυτό παρά το γεγονός ότι ωφελείται κατά 7,5 εκατομμύρια ευρώ σε περίπτωση τελικής υιοθέτησης του κλιμακωτού φορολογικού δείκτη. Αντίκειται στο μέτρο δηλαδή για να αποθαρρύνει κάθε επένδυση και πιθανό ανταγωνισμό ακόμη και αν αυτό σημαίνει προσωρινή επιβάρυνση της.
Tο τελικό κόστος για την ΟΠΑΠ σε οποιασδήποτε από τις δύο περιπτώσεις (κλιμακωτής φορολόγησης ή 35%) είναι υποδεκαπλάσιο σε σύγκριση με το κόστος της διατήρησης του τέλους των 5 λεπτών (που θα εισέπραττε βέβαια από τους παίκτες). Κοινώς η αντίδραση από την πλευρά του ΟΠΑΠ έχει να κάνει με το ότι σε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού – και όχι μονοπωλίου – το μόνο που μπορεί να κινδυνεύσει είναι η κερδοφορία του.
Αυτή φέρεται να είναι η τελική επιλογή της κυβέρνησης λίγες ώρες πριν φέρει το σχετικό νομοσχέδιο προς ψήφιση στην Βουλή.
Συγκεκριμένα σχεδιάζεται είτε η κλιμακωτή και αναλογική αύξηση ανάλογα με το τζίρο κάθε εταιρείας είτε η κλιμακωτή αύξηση ανά παιχνίδι με τα ποσοστό του φόρου επί του μικτού κέρδους να αυξάνεται από το 30% στο 32,5%, εφόσον ο τζίρος ενός τυχερού παιγνίου υπερβαίνει τα 100 εκατ. ευρώ και φθάνει μέχρι τα 200 εκατ. ευρώ,και στο 35%, εφόσον ο τζίρος του τυχερού παιγνίου υπερβαίνει τα 200 εκατ. ευρώ.
Η λογική της κλιμακωτής φορολόγησης έγκειται στην αρχή της αναλογικότητας με την ΟΠΑΠ Α.Ε. και τις μεγάλες στοιχηματικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο να αναλαμβάνουν αναλογικά και μεγαλύτερο βάρος. Ταυτόχρονα η λογική της κλιμακωτής φορολόγησης που απαντάται και στην ατομική φορολογία και σε αυτή των επιχειρήσεων συμβάλλει ώστε να μην αποθαρρυνθούν στο διαδικτυακό στοίχημα ενόψει και της τελικής ρύθμισης της αγοράς φαινόμενα ολιγοπωλίου που θα αποθάρρυναν επενδύσεις από το εξωτερικό.
Πρόσφατες άλλωστε ήταν και οι δηλώσεις του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού κ.Τρύφωνα Αλεξιάδη που είχε σημειώσει σε ημερίδα ότι “ειδικά για την Ελλάδα, η ανάγκη ρύθμισης των παιγνίων και του στοιχηµατισµού καθίσταται έτι περαιτέρω επείγουσα από το γεγονός ότι η χώρα µας έχει ήδη καταδικαστεί από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την απαγόρευση των πάσης φύσεως παιγνίων, ότι καταβάλλει υπέρογκο πρόστιμο που ανέρχεται σε 31.536 ευρώ ημερησίως”
Το ίδιο άλλωστε μπορεί να συμβεί και σε περίπτωση που αποφασιστεί στο μέλλον το σπάσιμο του επίγειου ιδιωτικού μονοπωλίου που κατέχει αυτή την στιγμή η ΟΠΑΠ Α.Ε. σε περίπτωση που θεωρηθεί ότι γίνεται κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι η ΟΠΑΠ αποτελεί μοναδική περίπτωση μονοπωλίου στον επίγειο στοιχηματισμό.
Ένα μονοπώλιο που είχε δημιουργηθεί στην λογική προστασίας των παικτών και που σήμερα δεν υπάρχει λογική να συνεχίζει να υπάρχει από την στιγμή που υπάρχει σχετική εποπτική και ελεγκτική επιτροπή.
Το θέμα του μονοπωλίου μπορεί να αποτελεί και την εξήγηση στην αντίδραση του ΟΠΑΠ στο μέτρο αυτό παρά το γεγονός ότι ωφελείται κατά 7,5 εκατομμύρια ευρώ σε περίπτωση τελικής υιοθέτησης του κλιμακωτού φορολογικού δείκτη. Αντίκειται στο μέτρο δηλαδή για να αποθαρρύνει κάθε επένδυση και πιθανό ανταγωνισμό ακόμη και αν αυτό σημαίνει προσωρινή επιβάρυνση της.
Tο τελικό κόστος για την ΟΠΑΠ σε οποιασδήποτε από τις δύο περιπτώσεις (κλιμακωτής φορολόγησης ή 35%) είναι υποδεκαπλάσιο σε σύγκριση με το κόστος της διατήρησης του τέλους των 5 λεπτών (που θα εισέπραττε βέβαια από τους παίκτες). Κοινώς η αντίδραση από την πλευρά του ΟΠΑΠ έχει να κάνει με το ότι σε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού – και όχι μονοπωλίου – το μόνο που μπορεί να κινδυνεύσει είναι η κερδοφορία του.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου